Reševanje potopljenega vozila

NEKAJ IZKUŠENJ IZ REŠEVANJA POTOPLJENEGA VOZILA

Na leto je kar nekaj primerov, ko je potrebno potegniti iz vode potopljeno vozilo. Do take nezgode je prišlo tudi 21. 2. 2021 na Otočcu nekaj pred 12. uro. Aktivirana je bila poleg policije in gasilcev tudi služba PRS KPA Nm (Milan Modic in Iztok Pekolj). Ne zavrto vozilo (mercedes) na parkirišču blizu otoškega mosta je zdrknilo v Krko in odplavalo pod mostom s tokom približno 100 metrov, dokler se ni v celoti potopilo na okoli 2 metra. Krka je bila relativno hitro tekoča s slabšo vidljivostjo in temperaturo okoli 8 stopinj. Po aktivaciji vodje PRS sva bila reševalca na mestu približno v pol ure, kjer so bili prisotni poleg policije in gasilcev tudi lastnik vozila. V postopku izvlačenja iz vode ni prišlo do dodatnih poškodb vozila, zato lahko tokratne izkušnje služijo v bodočih podobnih primerih:

1. Pred vstopom reševalca v vodo je bil v dogovoru z gasilci narejen načrt izvlačenja: najprej vrv do vozila s katero potegnemo jekleno pletenica povezana na vitel gasilskega vozila. Pri tem je potrebno upoštevati tok vode in s tem možnost plavanja oziroma spuščanja s tokom.

2. Potrebno je razmisliti kako se bo potopljeno vozilo privezalo (po potrebi tudi odprlo z ustreznim orodjem); v tem primeru so bila vrata nezaklenjena.

3. Milan je bil prvi s celotno potapljaško opremo pri vozilu, odprl pokrov prtljažnega prostora in uspešno našel kljuko za vleko vozila; ta je običajno pri orodju v prtljažniku. Kako in kje namestimo kljuko za vleko – v braniku spredaj in zadaj je luknja s katere je potrebno odstraniti masko; seveda so tu Milanove izkušnje prišle do izraza: masko luknje običajno pritisnemo in jo zasukamo za 90 stopinj, da se umakne in tako dobimo dostop do luknje za namestitev vlečne kljuke. Druga možnost bi bila privezati vozilo za kolo preko luknje v kolesnem obroču, ali celo kot se je to že zgodilo, preko strehe, kar pa bi povzročilo dodatne poškodbe vozila.

4. Moja naloga je bila plavati iz obale z vrv do vozila. Pri tem je pomembno zaradi toka biti primerno rahlo pozitivno obtežen in brez ostale opreme, le plavutke, masko in suho obleko; v primeru še močnejšega toka bi bilo zaradi upora bolje imeti mokro obleko. Plavanje samo s plavutkam brez uteži bi bila v takem toku veliko težja ali celo neizvedljiva naloga. Seveda mora biti na drugi strani vrvi navezana jeklenica; kar v našem primeru ni bil slučaj, zato pa dvojno plavanje.

5. Pred vleko vozila je bilo potrebno odstraniti vrv in paziti, da napeta jeklenica ne bi poškodovala reševalcev v vodi ali vozilo. Akcija je bila približno v 1 uri končana. Voznik in zavarovalnica, bi morala biti zadovoljna z načinom reševanja - brez poškodb.

Zapisal in foto Iztok Pekolj

 

 
ZAPRI OKNO